Dag 8, Valdez, Worthington glacier, keystone canyon

23 juni 2015 - Valdez, Verenigde Staten

Vanmorgen voor mijn doen uitgeslapen, 7 uur wakker. Na koffie en ontbijt (pancaces) erop uit gegaan. We moeten overmorgen best lang rijden en dan moeten we wellicht dingen overslaan en om dat zoveel mogelijk te voorkomen hebben we twee uitjes van de rijdag naar voren te schruiven namelijk de keystone canyon en de worthonton glacier. Deze zijn beide een uurtje van valdez vandaan en op de route van overmorgen. Op pad, en binnen 10 minuten vol in de remmen (omdathet kon) een prachtige mama beer met 3 jongen en deze lieten zich goed op de foto en film zeten. Smelt moment eerste klas want zo schattig te zien hoe de kleintjes beschermt worden. Hierna door naar een ander stoppunt, hiet een wezel zien rennen maar hij schok dus gelijk weg. Verder twee trompet zwanen en prachtige eenden met denk een dag oude baby's, ja ook het kleine wordt gewaardeerd. Zo nu echt door naar de canyon en de glacier

Hoog in de bergen dus zaten in de wolken, en even weinig te zien maar al gauw zagen we de glacier en deze was gelukkig goed te zien. De glacier kon je beklimmen tot de onderkant en omdat we tijd hadden ook gedaan. Heel bijzonder, en mooi.

Op naar de canyon en hier wel 5 watervallen gezien waarvan 2 van dichtbij bekeken. Inmiddels alweer lunchtijd en besloten een picknick tafel te zoeken. Je ziet ze overal tot je er eentje nodig het. Na even zoeken gevonden aan het glecier meer van Valdez. Prachtig plekje waar je heerlijk kon zitten alleen wat fris langs een gletsjer. Denk een graad of 12, maar daar vandaan was stukken beter graad of 19.

Na nog wat plaatsen af te snuffelen waar wildlife moet zitten maar niets meer gezien. Langs de haven gewandeld en bij Lulu voor orgen ons even gemeld. Alvast de boarding kaartjes voor morgen gekregen. Tip van de dag was de chinees, waar we dus ook lekker zijn gaan eten. Heerlijk.

Na eten nog even naar het zalm uitkijkpunt, geen zalmen voor ons te zien maar de zeehonden ervoor vingen de een na de ander. Denk wel 10 zeehonden aan het jagen. Zo tijd om naar hotel te gaan want we moeten een was draaien. 10 minuten voor het hotel BEER, BEER. Terug en daar zat een prachtig groote dikke zwarte beer, lekker zijn geur aan het markeren tegen een boom. Dat zet de teller op 5 vandaag en 19 totaal.

Morgen een boottocht, zo benieuwd of we net zoveel mogen zien als gisteren. Echt het landvan mijn dromen.

1. Mams:
    24 juni 2015
    weer veel gezien een mooie dag ,wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar ,en snap dat et het land van je dromen is , de foto s zeggen genoeg
    een goede nacht
    liefs xxxx