Dag 18, Anchorige

4 juli 2015 - Anchorage, Verenigde Staten

Geen wekker en toelichting vroeg wakker. Irritant maar waar. Vandaag even de rust nog opzoeken want na al die rust is de grote stad nu niet fijn.

Er worden hier veel beren gespot ook in de stad. Dus proberen ook nog maar eens.

Eerst naar beluga punt, witte dolfijnen. Helaas niet gezien maar wel een bad egel die vlak voorbij overvloog. En boven op de berg liep een dall sheep. Na wat stoppunten toch terug gereden wat anders zoeken. Ineens stop nog meer dall sheep maar nu met kleintje erbij. Heerlijk pluizig.

Na wat parkeerterreinen afgeneusd te hebben moesten we steeds fee betalen en hebbem geen cash geld meer. Nog maar eentje proberen en hier kan de fee met creditcard betaald worden. Was wat druk want ze zijn hier ook vrij ivm 4/7. We zijn de uitdaging aangegaan stijl de berg op.

Was wel de langzaamste maar kwam voorruit. Op gegeven moment ging mijn hoogtevrees wel spelen en hebben de top niet berijkt maar wel heel trots zo de berg in te zijn geklommen.

Na 2,5 uur wandelen naar de auto en wat eten. Nu shoppen voor Erik. Kan hier eindelijk, verder is in Alaska niet veel te shoppen. Even wat lekkers kopen, liep lichtelijk uit de hand, wat moet je kiezen. Verder shoppen, Ehhhh. .... ik koop schoenen en Erik niets. Oeps. 1 souvenir miste we nog en dat is voor de cavia's, een leuk mandje op de kop getikt.

Nog even een viswinkel in gelopen waar er een pad vol alleen al aan kogels lag. Telefoon leeg dus geen foto's van helaas. Jeetje niet normaal hoe gewoon wapens hier zijn. Loop ik met mijn cavia mandje door een winkel met allemaal jagers hahaha.

Nog even een park opzoeken en wandelen. Maar ja blijft beer gevoelig hier dus na een half uur toch klaar met de wandeling en daarbij inmiddels alweer 6 uur.

Eenmaal in hotel, burroto en overgebleven peen en erwten gegeten. Smaakte prima. Even lekker afkoelen in bad want temperatuur loopt hier ook flink op. 25 graden en volle zo'n vandaag.

De koffers inpakken, echt raar morgen laatste dag. Kan zo nog maanden blijven hier. Een prachtig land dat Alaska.

1. Mams:
    4 juli 2015
    een mooie dag weer gehad
    geniet maar van jullie laatste dag daar morgen ja een feest dag veel plezier
    xxxxx