Dag 7, Seward - Valdez

22 juni 2015 - Valdez, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg op, half 6 staat de wekker. Eerst cornflakes en brood eten en daarna op pad. Het is helder buiten dus eerst nog eens naarde gletsjer gereden om nog mooie foto's te maken. Na een half uur op pad naar Whittier om op tijd de ferry te pakken. We hoopte op nog wat wildlife onderweg en ook gezien een konijn, een eekhoorn en een muisje.

We zijn wat vroeger dus nog tijd om de portage gletsjer te brkijken. Eerst even visitor center gekeken, daarna naar uitzicht op gletsjers. Wandelen naar boven was een uur enkeleweg en helaas geen tijd voor wel een stukje gewandeld om toch even de benen te strekken.

Door naar Whittier, eerst een tol tunnel door voor 12 dollar. Appart en toen we eruit kwamen stonden we in Whittier,een rare plaats. Wat eet tentjes, een hotel, een restaurant en aanleg voor boten. Inchecken voor de ferry duurde even, erg simpele pont. Na inchecken lekker gehaald en koffie. Op de boot op,5 1/2 uur varen. Jeertje wat mooo uitzichten, bergen rondom maar meest bijzondere was het wildlife. Hoe je vast komt t lijstje: 3 grijze walvissen, 4 orka's, 3 groepen dolfijnen, een groep puffins die recht voor de boot zwommen, zeehonden, zeeleeuwen, zee otters en hopelijk vergeet ik zo niets. Vele ijsbergen van de gletsjer afgevallen. Wat een tocht.

Eenmaal de boot af, het hotel opzoeken. Deze is al snel gevonden, en is eerste hotel waar we niet 100% tevreden over zijn maar ok het is schoon en is belangrijkste (ligt aan drukke weg, personeel niet geweldig vriendelijk, kamer niet echt netjes opgemaakt en beetje rare figuren in de omgeving). Na het inckecken boodschappen halen en hierna naar de zalm ontdek plek maar te ver gereden. Toen we terug resen spotte ik onze eerste eigen beren (al 11 gezien bij het beervieuwing programma maar ja zij weten waar te zoeken) Het is een mama bruine beer met twee kleintjes. Eenmaal gedraait om foto te maken, ging ze op 2 poten staan en liep vervolgens weg. Een snelle maar bijzondere ontmoeging. Dat zet de teller op 14.

Na nog even rondzoeken, naar hotel om even nog wat te eten. Op het menu staat over kipstukjes, mais en maceroni / kaas. Deze in de kamer zelf opgewarmd, smaakte prima na een super gave dag. Benieuwd wat morgen ons weer brengt.

1. Mams:
    23 juni 2015
    dag 7 en jullie hebben al zo veel gezien ,
    heel veel plezier, liefs mams