Dag 6, Homer - Seward

21 juni 2015 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag heel vroeg op pad en omdat we weer eens vroeger dan de wekker op waren besloten we nog een laatse rondje door Homer te doen. Dit werd beloond met 5 mooses en een eekhoorntje. Terug bij het hotel lekker ontbeten, heerlijk. Zo nu de koffers de auto in en op pad.Al snel zagen we nog een moose langs de weg zitten. De helft van de weg die we nu gaan rijden hebben we al gezien en stoppen dus op minder plekken. Een plaspauze zorgde voor kippenvel. Aan een meer, en Erik zij we zijn niet alleen en wees op de pootafdrukken op de grond op dat moment ging er ook een cyote af. grr.... mooie plek maar blijven allert.

Langs cooper standing zo druk dat we maar al rijdende een foto van alle vliegvissers hebben gemaakt. Hierna even getanked want ja rijden lekker door. Na een uurtje op een nieuwe weg geland en weer diverse stops langs het water gemaakt. Natuur weer heel anders dan in Homer, helaas is alles zo dicht bebost dat er geen wildlife als beren te spotten valt. Wel nog een omweg gemaakt langs een andere weg om mogelijk wildlife te zien, weer 2 mooses gezien.

Na weereen tijdje weer gestopt langs prachtig meer met camping. Hier was een super mooie trail die eindelijk beetje goed overzichtelijk is, worden wij letterlijk aangevallen door muggen. Bij mij viel nog mee maar Erik zijn hele gezicht zat vol bulten, arme knul. Ze prikken gewoon door je klere heen de ettertjes. Gauw maar weer naar de auto wel jammer want was er erg mooi.

Volgende stop Exit Glacier, en toevallig lag ons hotel langs deze weg dus ook weer snel gevonden. Eerst maar naar de gletsjer, deze is druk bezocht. Meer toeristen dan anders, maar ok we gaan ervoor. Na 1,5 mile flink omhoog wandelen stonden we letterlijk naast de gletsjer. Erg mooi vooral ook door de hoogte het uitzicht. Hier even goed onze ogen de kost gegeven met deze nieuwe omgeving. Trouwen ook hier lekker geprikt door de muggen, eerdere dagen toch niet zoveel last van gehad.

Met honger Seward in gegaan, erg toeristisch hier en eigenlijk buiten de natuur niet zo een fijne plaats. Na even wat zoeken een eetzaak ingelopen. Erik zalm met patat, en ik zalmburger met zoete aardappelen. Goed gegeten en door naar het hotel om in te checken. Hierna toch nog een poging gedaan om beren te spotten door rond te touren maar buiten leuke huizen en moooe natuur weinig gezien. Lekker naar de kamer.