Dag 1, Onderweg

16 juni 2015 - Anchorage, Verenigde Staten

Vandaag is het dan zover, na 2,5 jaar te hebben gewacht gaan we vandaag de reis naar Alaska eindelijk maken. Vroeg op want we vliegen 11 uur en dienen 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Erik zijn vader is zo lief om ons vanochtend weg te brengen. Half 7 bij Erik zijn ouders en na iets meer dan 40 minuten op Schiphol.

Daar eenmaal aangekomen zullen wij weten dat we naar Amerika gaan, bij bagage check vragenlijst beantwoorden, paspoort check of je wel het land in mag, boarding pas regelen, alles door de scan, incl. wijzelf en nog eens door de douanen. Een uur later dan toch binnen op schiphol, KOFFIE ..... waar beter dan Starbucks. Na uurtje wachten, daar gaan we, eerst 9 uur vliegen naar Chicago en daar overstappen naar Anchoridge (nog eens 6 uur vliegen).

De eerste vlucht verliep rustig, op naar de tweede vlucht. Eerst douanen, vinger afdrukken, fotos, koffers ophalen, en opnieuw inchecken, daarna met een interne metro naar de juiste gate, daar weer door body scan en alles weer uit, en nu even bijkomen. Het is hartstikke druk op het vliegveld en niet echt rustig plekje te vinden, toen varanderde de gate nog eens en ja hoor vertraging pfff.... ruim twee uur. Als compensatie kregen we gratis tv, ieder nadeel heeft een voordeel.

Na een lange vlucht eindelijk aangekomen, de koffers opzoeken en de huurauto ophalen. De toegewenzen auto paste onze koffers niet in de achterbak weer terug, moet wel alles in de kofferbak kunnen. Andere auto en die paste wel prima, zelfs ruimte over.

Navigatie gaven ze niet, dan maar zonder maar eerste hotel was zo gevonden. Na snelle incheck even de benen strekken en op zoek naar ETEN, maar ja inmiddels al 22:30 dus alles dicht maar na even zoeken een supermarkt gevonden die nog open was. Na snelle inkoop terug naar het hotel, en instorten maar pfff...... 00: 30 is nu tijd voor bed. Morgen zien we wel weer verder.

1. Sabrina:
    17 juni 2015
    Wow, klinkt als een heftige reis ernaartoe!
    Maar je bent er, nu genieten.
    Veel plezier!
    xx
    Sabrina
  2. Mams:
    17 juni 2015
    al een flink avontuur al achter de rug,
    maar zo als je zeg jullie zijn er ,ga er heerlijk van genieten
    heel veel plezier toegewenst
    love