Dag 2, Anchoridge - Kenai

17 juni 2015 - Kenai, Alaska, Verenigde Staten

Wat een rot nacht, kamer is niets mis mee, bed heerlijk groot maar ja 10 uur tijdsverschil gaat niet in de koude kleren zitten. Ik was half 4 al wakker en daarna niet meer geslapen. Om half 6 maar in bad gestapt en daarna lekker kop koffie gezet met broodje erbij. Nadat Erik wakker was geworden samen de koffer geoorderd en reisklaar gemaakt (schoenen, vest, jas los in de auto. boodschappentas gevuld met spullen van thuis, enz.)

Anchoridge zien we helaas nog niet veel van want we gaan direct door naar het voldende hotel. Eerst maar even boodschappen gehaald voor de komende dagen. Loop je in der supermarkt loop je ineens op de wapenafdeling. Eerste souvenirs zijn een feit, petjes, boekje en sokken.

Zo nu echt op pad, nog geen makie zonder navigatie, maar 45 minuten aan het zoeken geweest naar de juiste weg maar toen deze gevonden was kon er niet veel meer fout. Al snel de eerste afzetting en even stil gestaan. Wow die bergen, dat groen, het water, geen woorden voor. Fotos zeggen zelfs niet genoeg maar toch poging gedaan. Na diverse kleine stops en eerste wildlife kraaien en adelaars uitgekomen bij Girdwood waar we de berg op konden met een gondel. Zo mooi weer vandaag helder en 27 graden konden we niet overslaan. Wow ook al geen woorden voor buiten dan stel kl... muggen zelfs eentje op de foto met mijzelf gekregen. Gauw maar Deet opgedaan en leek wel te helpen gelukkig. Nog even met sneeuw op de foto geweest. Eenmaal terug maar even korte broek aangetrokken en Erik gelijk moeten geven dat dit makkelijk kon vandaag.

Een stuk verder naar Alaska concervation center, dacht dat dit een visitor center was maar bleek een wandel / rij wildlife park te zijn, en toch gauw 2 uur rondgewandeld. Gauwde auto in want is al half 4 en moeten nog ruim 70 mile rijden tot hotel, krijg je als je alles wilt zien he.

Onderweg nog fiks gewaarschuwd voor brand en reden daar toch best angstvallig langs maar hopen datwe als we over 3 dagen dezelfde weg terug rijden we ook terug kunnen. Na een fiks stuk rijden zo een honger gekregen en bij een pizzaria gaan zitten. Alles super groot uiteraard en heb maar doggybag meegenomen, morgen nog maar keer pizza. Het hotel was hierna gauwgevonden maar toch al 9 uur.

Na inchecken toch niet kunnen laten om nog even naar het strand te rijden en lekker klein uurtje gewandeld. Voldaan van de dag lekker in de kamer gaan terug trekken.

1. Mams:
    18 juni 2015
    wat supergaaf mooi daar zeg en dan zijn jullie net onderweg
    wouww xxx