Things to do

12 juni 2015

Al maanden aan het rondneuzen voor leuke dingen onderweg. Het is een aardige lijst geworden en we zullen gaan zien wat we gaan zien en beleven.

Dag 1 Anchoridge       (9 KM, 15 min)

•  We komen pas s ’avonds aan. Niet veel tijd om rond te kijken maar laatste dagen komen wij hier nog eens terug
  • Lekker ontbijten bij SnowCity

Dag 2 Anchoridge – Kenai     (250KM, 3 uur rijden zonder glacier en met glacier 3,5 uur)

• Beluga Point, Anchorage. Hier worden met regelmaat witte dolfijnen gespot! 30 minuten rijden van het hotel
  • Porter Point, houten boardwalk
  • Mile point 104 op de Seward highway, indean Valley mine, 1 dollar om te mogen kijken open van 9 tot 6
  • Let op onderweg in de bergen worden veel Dall Sheep gezien
  • Alaska Wildlife Conservation center, hier worden beren, herten, enz. gespot
  • Byron Glacier, iets verder rijden maar wordt wel aanbevolen (Byron Glacier Rd)

Dag 3 Kenai

• Excursie gepland watervliegtuig – beren spotten
  • Kenai zelf bekijken, langs een bai. 18 min. van hotel
  • Er loopt water langs de beaver loop road, wie weet daar nog wildlife te vinden
  • Crescent Lake, een meer waar een wandeling gemaakt kan worden

Dag 4 Kenai – Homer (130KM, 1:45 uur)

• We rijden veel langs het water met onder andere uitzicht punten op de Kenai Mountains en verdere uitzichtpunten waar gestopt kan worden
  • Ninilchik, klein maar wellicht fijn om tussendoor even te stoppen
  • Happy Valley, leuk om het bord op de foto te zetten, we zijn natuurlijk happy hier te zijn

Dag 5 Homer

• Skyline drive, onverharde weg met prachtig uitzicht
  • Genoeg wildlife hier, in de heuvels rond Homer zitten zowel zwarte als bruine beren en je struikelt er over de elanden
  • Homestead trail. Hij gaat tegen een heuvel op door de bossen en langs kleine watervalletjes
  • Alaska Islands and Ocean Visitor Center, gratis, hier is boardwalk trail
  • Carl E. Wynn Nature Center, wandelen met een gids, 7 dollar p.p.
  • Bishop’s Beach Park, mooie strandwandeling te maken
  • Beluga Slough, wandelroute langs veel vogelsoorten, houten wandelpaden
  • Homer split, een op stelten staand dorp, leuk om even te kijken tevens diverse restaurants te vinden

Dag 6 Homer – Seward (265KM, 3:30 uur)

• Het eerste stuk rijden we dubbel aan onze vorige rit! (tot ongeveer Soldotna)
  • Russian river, veel beren te spotten
  • Kenai Lake, langs de snelweg bij cooper landing, mooiste meer
  • Seward zelf bekijken, leuke haven, in deBai zwemmen zeeleeuwen en zeeotters, langs het water eens kijken
  • Seward waterfront park, mooi park om eens door te wandelen
  • Alaska sealife center, 20 dollar p.p. Kunnen ook behind the scenes doen, 15 dollar is om 10 uur, 13:30 en 16:30.

Dag 7 Seward – Valdez (Naar de boot is 137km, 12:45 uur)

• Omgeving wildlife center van Seward weer veel kans op beren
  • Portage glacier, langs te parkeren. 10 minuten van de ferry vandaan. Een leuke stop om even te doen
  • De ferry vanaf Whittier naar Valdez . een 5 uur durende overvaart

Dag 8, Valdez

• Mineral creek trail is ongeveer een mijl lang. De weg loopt door een prachtig begroeide vallei en overal stromen watervallen van de bergen om je heen. Aan het eind van de trail zijn een oude mijn en de restanten van een roadhouse te zien
  • Blueberry Hill (aan de noordkust van Valdez) een gematigd regenwoud, waar zwarte beren leven
  • De Dock Point Trail (1,5 km) loopt door een park met wilde bloemen en biedt uitzicht op de baai van Valdez en adelaarsnesten
  • The Solomon Gulch Hatchery, bekijken van zalm, zeeleeuwen en zeeotters, middels een strandwandeling
  • Allison Point, een punt waar je beren kan zien (het moet wel laag water zijn want dan vissen ze de zalmen)

Dag 9 Valdez

• Lulu cruise, geboekt! Gehele dag wilfdlife spotten vanaf de boot

Dag 10 Valdez – Tok   (400KM, 5:00 uur)

• Diverse watervallen laatste stuk onderweg, George Richardson Highway (Highway 4) Zorg dat je genoeg tijd hebt om deze snelweg te rijden want gegarandeerd sta je om de 10 minuten stil om foto's te maken
  • Keystone canyon, smal ravijn met diverse watervallen
  • Worthinton glacier , mooi uitzichtpunt en een wandelpad naar de gletsiertong
  • Pipline punten, de grote olie pijplijn
  • In Tok om 19:30 een gratis sledehond demonstratie naast het postkantoor

Dag 11 Tok – Fairbanks  (330KM, 3:45 uur)

• North pole, huis van de kerstman
  • Harding lake state, mooi meer waar we ronde kunnen wandelen
  • Rijden veel langs water waar we kunnen stoppen en rondkijken

Dag 12 Fairbanks

• Shoppen
  • Fietsen in de omgeving (3 uur 19 dollar, extra uur 4 dollar extra)
  • Creamer’s Field, diverse wandelpaden met vogel soorten
  • Pioneer park, een soort pretpark (geen entree prijs, alleen sommige dingen kosten per attractie geld) bv mini golf voor 5 doller p.p, theatershow 22 dollar p.p
  • Goud en treintous
  • Chena Hot Springs Road (punt waar diverse beren worden gespot) een uur van Fairbanks vandaan

Dag 13 Fairbanks – Denali     (190KM, 2:00 uur)

• Nenana, popachtig dorpje, leuk om even te stoppen
  • Healy, de wildernis in, stampede dg/trail loopt hier
  • We rijden langs veel water, stoppunten om te kijken en wandelen

Dag 14 Denali

• Wandelen met park ranger Mail antwoord: There will be two walks offered daily starting from the Denali Visitor Center. One hike will start at 10:00 am and is a two hour nature walk. The other hike will start at 1:00 pm and is a two and a half hour hike up to the park kennels
  • Savage River Loop Trail. Met de auto te komen,  Je wandelt langs de rivier tot aan een bruggetje en dan over de andere oever terug. Het is ook een redelijk vlakke wandeling. Helemaal rond is 3,2 km
  • Fiets huren is mogelijk vanaf 7 dollar per uur!

Dag 15 Denali – Talkeetna     (250KM, 3:00 uur)

• Rijden door denali state park, hier kan ook al een mooie wandeling gemaakt worden
  • Let op rijdt langs diverse beekjes, worden met regelmaat beren gespot
  • Onderweg diverse uitzichtpunten op de grote berg, alleen te zien met mooi weer

Dag 16 Talkeetna

• Boottrip van 2 uur bij Talkeetna,  gereserveerd om 8:45
  • Talkeetna Lakes Guided Hiking Tour from Talkeetna, 6 uur savonds wandelen 60 dollar p.p.

Dag 17 Talkeetna – Anchorage  (185KM, 2:30 uur)

• Dorothy G Page Museum, Dorothy G Page Museum aan Favorieten toegevoegd
  • Nancy lake stata, national park, Nancy Lake Ranger Station
  • Mile 1.3 Nancy Lake Pkwy. Mooie wandeling te maken voor tussendoor
  • Let op rijdt langs diverse beekjes, worden met regelmaat beren gespot
  • Thunderbird Falls, mooie korte wandeling van 0,8 meter. Heen en terug is het 3,2 km. Het pad loopt door een berkenbos, langs nogal steile hellingen
  • Matanuska Vallei, nabij Palmer, mooi te wandelen met kans op bevers te spotten

Dag 18 Anchorage

• Shoppen
  • Beluga Point, Anchorage, Alaska, Verenigde Staten, worden met regelmaat witte dolfijnen gespot! (30 minuten rijden van het hotel)

Dag 19 /20 / 21 Naar huis (door tijdverschil)

• Alaska zoo, 15 dollar p.p. (12 minuten van het hotel vandaan)
  • Shoppen, we vliegen pas om 23:55

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade