Dag 4, Kenia - Homer

19 juni 2015 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

Tijdverschil wil nog niet echt wennen, toch weer wakker om 4 uur maar ja licht met de nacht is toch ook nog niet gewend. Na een tijdje maar bed uitgegaan om ontbijt te maken. Lekkere wafels op het menu. Na het ontbijt de koffers zo gepakt dat er volgend hotel maar 1 koffer de kamer in hoeft scheelt zoveel gezeul. Om 8:15 klaar voor vertrek. Bij het uitchecken nog kop koffie gescoord en gaan met de banaan. Na 10 minuten rijden onze eerste stop maar was wat fris en koffie nog heet dus even door, net voor we de weg opreden riep Erik STOP STOP, er liep een wolf over het veld. Na even kijken keek ik naar de andere kant, ohh..... kariboes met zijn 5 en waarvan een kleintje.

Volgende stop tpch maar de kpffie erbij gepakt. Even verderop zat een bald eagel en konden erg dichtbij komen. Verderop zaten er nog veel meer. Na een half uurtje de auto in, ik hey STOP daar zwemt wat weer de auto uit, een zeehond. Rare combinatie aan wildife zo on een uurtje tijd.

Vandaag was iets frisser dan gisteren zo ongeveer 20 graden en stuk beter uit te houden. Een paar keer bij een strandje gestopt om foto's te maken, je blijft klikken. De tel van de bald eagels ook kwjt geraakt we hebben er zo veel gezien.

Na een paar stranden wilde ik toch wel graag stuk wandelen en na even zoeken mooie plaats voor gevonden. Mooi breed pad dus kon prima. Nog geen 5 minuten onderweg zagen we een mama en twee baby mooses lopen. Toen ze ons zag zetten ze op het lopen. Na 15 minuten lopen durfde we toch niet zo meer dus terug. Na 5 minuten schok ik me dood, denk meter of 8 bij ons vandaan kwam er een gigantische moose de bosjes uit, iets de dicht bij. Hij zag ons en zette het gelijk op het lopen van ons vandaan gelukkig. Voordat je dan denkt o ja foto is hij al aardig stuk weg maar hij staat op de foto. Die ontmoeting wil ik toch niet over doen die beesten zijn echt heel groot.

Eenmaal bij de auto weer door, langs een watertje heerlijk een boterham gegeten. Even later bij een dorpje gekeken, langs het strand en van die houten huizen mooo gezicht. Even voor einde van het dorp was een koffie drive true dus maar eens lekker koffie gehaald. Deze hebben we lang het water opgedronken. Hier kwam nog even een bald eagel voor onze neus een zalm eten, wat een machtige dieren.

Onderweg nog een moose gezien, konden niet stoppen helaas. Hierna waren niet veel stops meer voor een tijdje. Ineens een hoek om een paar gave besneeuwde bergen en gletsjers aan de overkant, wow. Alles was afgelopen rit vrij vlak dus hadden de bergen niet verwacht. 10 minuten later waren we bij het hotel. Inchecken maar, hierna toch nog even bij Homer split kijken. Dit is een verlening van homer wat tussen water in ligt. Onderweg zag ik 3 zeehonden zwemmen. Na het parkeren van de auto lekker gaan rond wandelen.

Na een uurtje lekker gaan eten. Bij restaurant happy face, en hier heilbut in de vorm van fish and chips gegeten. Heerlijk. Na het eten terug naar de auto en hier kwamen langs de zee nog prachtige zwermen van alken voorbij vliegen (soort vliegende pinguïns). Het waren er wel honderden. Eenmaal in de auto gebeurde het weer, STOP STOP zeehonden en ja hoor tussen alle vissers in zwommen 2 zeehonden.

We wilden nog niet naar het hotel dus naar uitzicht punt gereden, en daar kwam een eekhoorntje voorbij rennen. Hier verder niets gezien te hebbem toch nog even gaan rond touren. In een

zijpad stond ineens nog een moose. Deze liet zich mooi fotograferen en filmen. Vanuit de auto voel je je meer beschermd dan als je loopt hahahah. Zo nu hebben we het wel gehad vandaag en zijn naar hotel gereden om vervolgens lekker in bad te gaan liggen en lekker naar bed. Was echt een WOW STOP DAG, heerlijk.