Dag 5, Homer

20 juni 2015 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag een hotrl ontbijt, ook wel eens lekker. Restaurant op een super locatie, uitzicht over de bergen en de zee. Helaas is het weer wel minder vandaag en eigenlijk gewoon koud. Moet 19 graden zijn maar zo voelt het niet maar het is droog en das belangrijkste. Ontbijt was goed verzorgt alleen de hamburgers die er lagen hebben we even over geslagen.

Na het ontbijt de spullen gepakt en o wild life hunting. Eerst naar de Moose plaats maar daar niets gezien dus dan maar door naar het wild life visitor center. Nog vroeg dus dicht maar erachter kan je heel mooi en overzichtelijk wandelen. Er zaten 2 kraanvogels en ineens hoorde ik in het gras gesnuffel en zag het gras heen en weer gaan. Helaas hebben we niet gespot wat het eigelijk was, erg jammer. Dit pad liep tot de zee en daar nog even blijven hangen. Nadat we genoeg hadden naar het visiter center gelopen die inmiddels open was, na een leuk snuffel rondje bij de boekjes uitgekomen en zagen daar een park waar je kon wandelen. Geen idee of het niet te onoverzichtelijk is maar komen we wel achter.

Na 15 minuten rijden de bergen in met mooi uitzicht zelfs met wolken kwamen we aan bij het park. Hmm.mm... zijn wel board walkes maar erg smal. We gokken erop een stukje te lopen. We werden aangevallen door muggen, irritante dingen. De bosjes werden steeds hogen en op gegeven moment was bos zo dicht dat we toch niet verder gingen ent terug liepen. Aan het einden van heg pad kwamen we een eekhoorntje tegen. Na even te hebben gekeken naar hem doorgelopen naar de auto. Geen plannen dus wat rond gereden maar tervergeefs niets gezien.

Na half uurtje rijden toch besloten even terug te gaan naar hotel, daar hebben we ons even opgefrist besloten naar het informatiecentrum te gaan om eens te vragen naar wildlife en eventuele wandelpaden. Eenmaal daar hielp de vrouw ons goed, helaas geen wandelpaden meer buiten wat we al hadden gezien maar zij adviseerde naar het eind van Homer split te gaan want daar worden veel zeeotters, walvissen en orka,s gezien. hmmm gisteren geweest en niets gezien maar ok toch niets beter te doen. Ze gaf aan beren is nu lastig te spotten omdat gras hoog is en ze bijna niet ziet maar ze zij er wel want waar zij woont 10 km verderop en ziet vaak de beren langs de bosranden.

Ok na deze info gaan rijden in de richting, eigenwijs gras is hoog maar de weg kunnen ze ook overdteken. Tervergeefs niets en maar afgedropen. Nog even langs een wandel roitr nou die slaan we echt over,gewoon griezelig. Wilde wel foto maken dus even 3 stappen pad op gegaan, dacht wat is dat dan er valt van alles naar beneden, kijk ik omhoog zit er een eekhoorntje een nootje te eten. Op naar de supermarkt eten voor vanavond regelen, magnetronmaaltijd is het geworden. Hierna door naar tankstastion.

En nu, toch maar Homer split af om toch te zien of er wat zit. Halverwege ja hoor twee zeeotters en vlak langs de kant. Wat een grappige haarballetjes zijn dat, maar wel flinke tanden. Na foto's en filmen door naar het eind punt. Hier zwom ook nog een zeeotter. Turent over de zee zagen we i eens twee orka's zwemmen. Wow te gaaf. Hier lekker snackje gegeten en wat gedronken. Dag weer aardig voorbij gevlogen en hadden het koud gekregen dus op naar het hotel terug. Zagen we halverwege ineens denk gauw 30 zee otters bij elkaar. Zo raar gisteren niets gezien, zo zie je maar juiste moment op juiste plaats. Morgen een lange dag dus op de kamer vast alles klaar gezet zodat we morgen vroeg op pad kunnen.

1. Mams:
    21 juni 2015
    een mooie dag zo te horen jammer dat het wat kouder was maar daarom hebben jullie ook een dikkere jas voor me genomen wat een leuke foto s xxx