Dag 13, Fairbanks - Denalli

29 juni 2015 - Denali Borough, Verenigde Staten

Bij tijd op, en spullen weer inladen. Eerst ontbijten, hier zijn we hard weggerend. Een groot hotel met 100 kamers en maar 10 tafels voor ontbijt zegt genoeg, leek wel ontploft.

Voor we opweg gaan eerst tanken en koffie halen. Vandaag hoeven we niet zoveel te rijden gelukkig en mooiste is de zon schijnt weer.

Onderweg is alles weer prachtig, de bomen houden hier maar niet op. Twee zelfmoord neigende eekhoorns tegengekomen, die vlak voor de auto schoten. Naar ons weten hebben we niets geraakt. Na een flink stuk rijden, ons eigen ontbijt gemaakt. Lekker eigen brood met cornflakes.

Eenmaal in Nanena, even gestopt en voor koffie een treinmuseum ingelopen. Na even babbelen met de man binnen, en even rondkijken terwijl wij onze vers gezette koffie opdrinken weer op pad.

Even de stampede road afgereden waar de jongen van het boek en de film Into the wild is afgezet. Vreemd om hier te rijden en te weten dat hier iemand gewoon zo de wildernis is ingetrokken en het teveel is geworden. Door opzoek naar de replica bus in Healy. Konden niet vinden dus Erik vragen maar die vergat replica erbij te zetten dus die kreeg gelijk niet doen is gevaarlijk op zijn oren hahahahaha. Zo gek zijn we ook weer niet, na replica genoemd te hebben hem dan toch gevonden.

Na blik in de bus, Denalli onveilig maken. Zit prachtig in de bergen. Eerst hotel inchecken maar er is een ongeluk gebeurd en de auto's staan stil, ok plannen wijzigen, eerst park in. Na het betalen van de fee, een wat vragen naar info aan de balie. Konden we eindelijk eens wandelen. Paden zijn hier mooi breed.

Langs het water wandelend stonden er aan de overkant twee caribou 's. Wow, prachtige gewijen. Na doorlopen langs het water en weer tal van foto's maken, schoten er diverse grond eekhoorns weg. Deze wandeling heeft twee uur geduurd doordat we onze tijd namen.

Heerlijk om eens te kunnen wandelen. Op naar volgende wandelpad. Half uurtje wandelen en nog eentje. Hier moet McKiney berg liggen die maar paar keer per jaar goed te zien is en verder altijd in de wolken. Die pech hebben wij dus ook.

Doorrijdend nog een caribou en een moose gezien. Nu naar hotel en weg was weer vrij. Na inchecken en kamer onze koffers dumpen op zoek naar eten. Hotel heeft helaas geen restaurant maar aan de overkant wel. Daar lekker gegeten en besloten toch nog eens naar park te rijden. Blijft toch ligt hier dus in het donker zal je niet rijden.

Inmiddels was ook goed opgeklaard en ja aa we hebben de McKiney berg gezien hoor. Prachtige witte top. Hadden wel verwacht meer van de berg te zien maar zagen alleen de top. Andere bergen eromheen waren groen.

Laatste stuk ook uitgereden en vlak voor we eruit reden stond er een mama moose met twee baby's langs de weg. Half 12 terug in de kamer en nog altijd licht buiten. Het wordt nu ook nachts niet donker meer. Hoog zomertijd is van de week begonnen e dus 24 uur van de dag licht. Mitnight sun noemen ze dat hier.