Dag 12, Fairbanks

27 juni 2015 - Fairbanks, Alaska, Verenigde Staten

Vannacht drie keer gedacht ja het is ochtend, op de klok bleek 2 uur, half 3 en 3 uur s nachts te zijn. Zo licht is het buiten. Om half 8 dan toch wakker geworden en even ontbijten. Benodigde is er maar beetje behelpen maar ja we krijgen het dus mogen niet zeuren.

Na het ontbijt eens naar buiten gekeken en voor het eerst regen vandaag. Fikse regen ook hmmmm. ... wat gaan we doen. Ach rondje Wallmarkt is leuk, nou ja rondje bijna twee uur in de winkel gesnuffeld en nog niet alles gezien. Blijft toch vreemd dat je dan mensen die gewapend zijn hun boodschappen ziet doen, normaalste zaak van de wereld hier.

Inmiddels als half 1, nog steeds regen helaas. Voor ons minder maar tegen alle brandhaarden in Alaska is het goed. We gaan de pipeline eens bekijken. Een 800 mile dikke olie pijp die door heel Alaska heen loopt. Het uit einde in Valdez al gezien maar de rest nog niet. Na even daar gekeken en gewandeld te hebben maar een stuk gaan rijden en kwamen vele water meertjes tegen, geen beren helaas. Wel 3 mooses, blijven groot.

Op naar het visite center en het park. Hier is een hele geschiedenis te vinden over de natuur, de mensen en het slede rijden. Pinaneer Park als laatste nog even meegepakt. Leuk concept gratis toegang maar als je een museum wil bekijken betaal je een paar dollar. Wij hebben alleen rondje gelopen.

Inmiddels alweer 7 uur s avonds. Nog even eten worden Hot dogs vanavond. Stort zo neer in ons veel te grote bed waar ik 5 keer kan omrollen en er nog niet naast lig.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa en ma:
    28 juni 2015
    leuke fotos in de old-timer, nog veel plezier, groetjes