Dag 11, Tok - Fairbanks

26 juni 2015 - Fairbanks, Alaska, Verenigde Staten

De wekker ging weer vroeg vanmorgen en vrijdag het eerst geen zin om eruit te komen. Gisteren zo een lange rijdag gehad dat we vandaag geen zin hadden. Vandaag weer een flinke trip naar Fairbanks ongeveer vier uur rijden.

Lekker ontbijt bij het hotel, wel fijn hoef ik zelf niets te fabriceren. Het was naast de hut, in de giftshop, naast de incheckbalie en de keuken. Kiticher kan niet, twee lieve dames die vers een wafel maakte. Maakte ook nog even een babbeltje met leuke tips. Er zijn hier ook veel bosbranden en dat merken we wel, ruikt buiten naar een houtkachel. Na her heerlijke verse ontbijt op pad. Niet veel wildlife gezien alleen een berendrol met gesloopte bomen. Durfde toch niet uit de auto te stappen dus een stuk verder bij een mooi meer gestopt.

We doen veel stops langs meertjes, erg mooi allemaal en ieder weer anders. Bosbranden komen dichterbij want nu is de hele lucht wit van smoke. We hebben de branden niet gezien maar alles vanaf nu is blank van de rook, jammer toch uitzicht anders. Wel lekker weer, paar druppels maar verder gewoon weer 21 graden.

In Delta Junction getankt en koffie gehaald. Hier liepen diverse grond eekhoorns, nog niet gezien erg leuk om ze rond te zien neuzen. Helaas blijft hier vandaag bij.

De tip van vanmorgen was the knotty shop, een giftshop. Leuk om door te neuzen. Kopen weinig want de prijzen weten ze wel. Een stuk verder nog paar keer gestopt.

Op naar de North Pole, leuk toeristisch dorp en uiteraard de kerstman. Kon het niet laten om bij hem op schoot te gaan zitten. Hier hebben we ook kaart verstuurd naar huis, leuk om post te krijgen van de North Pole.

Van hier is Fairbanks niet ver meer, en de gehele rit gehad. Eerst naar het oldtimer museum. Gave auto's waarvan er op drie na allemaal nog mee gereden wordt. Er was een auto waar je je bij kon verkleden en op de foto kon met de auto. Erik na even zeuren toch zover gekregen mee te doen. Leuk aandenken.

Hotel was even zoeken. Een straat die niet op de kaart stond en veel weg opbrekingen, maar toch gevonden. Weer een best western en prima hotels. Zo nu eten scoren makkelijk supermarkt aan de overkant, minder makkelijk gezond eten in Amerika. Uiteindelijk kip popcorn met groente geworden. Na beetje klungelen met bakjes lekker gegeten.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade